Tips atasi jerawat secara alami

16 herba atasi jerawat
16 herba atasi jerawat

16 herba atasi jerawat

Atasi jerawat secara alami dengan menggunakan 16 sumber asli alam. Wanita paling stress bila keluar jerawat. Walaupun seketul, dia punya panik macam rumah terbakar. Betapa besarnya impak jerawat dalam hidup wanita. Itu seketul, kalau berketul-ketul lagi lah haru biru jadinya. Saya akan kongsikan cara atasi jerawat secara alami.

Ramai yang ambil jalan pintas untuk atasi masalah jerawat dengan menggunakan produk yang dikatakan boleh hapus jerawat dan putih dalam masa tiga hari. Ekoran dari terlalu taksub mereka mencuba nasib, muka rosak. Kalau muka dah rosak, memang sukar untuk mengembalikan muka yang asal. Jom kita lihat apakah punca berlakunya jerawat.

Punca berlakunya jerawat

Terdapat banyak faktor yang menyebabkan jerawat boleh tumbuh. Antaranya ialah,

  1. Malas mencuci muka dan ambil sikap sambil lewa. Kita disarankan cuci muka sekuarang-kurangnya dua kali sehari. Ada diantara wanita yang pandang remeh hal ini. Jika malas mereka terus tidak mencuci muka dan terus tidur.
  2. Muka terdedah kepada persekitaran berhabuk. Uadra sekarang sangat tidak sihat. wanita lebih terdedah kepada pencemaran udara sekeliling yang sangat merbahaya. Bagi kulit muka yang sensetif, mereka sangat mudah terdedah kepada pembiakan jerawat.
  3. Pori-pori terbuka dan memudahkan kekotoran masuk. Pori-pori yang terbuka adalah disebabkan oleh kurangnya pemakaian toner selepas mencuci muka. Toner berfungsi untuk menutup pori-pori kulit daripada termasuk kekotoran yang boleh menyebabkan jerawat.
  4. Kerap kutis jerawat menggunakan jari. Ini selalu terjadi, bila jerawat keluar suka cucuk dan picit. Keadaan ini akan menyebabkan keradangan dan pembiakan  jerawat dikawasan berhampiran. Kuku dan jaraum yang terkena kulit kemungkinan sudah ada kuman.
  5. Faktor pemakanan juga mempengaruhi pertumbuhan jerawat. Makanan berminyak, pedas dan tinggi kabohidrat adalah punca jerawat.
  6. Kurang rehat. Letih juga merupakan salah satu sebab tau. Keletihan mengundanga kulit kusam dan kulit yang tidak bermaya yang menggalakkan pertumbuhan jerawat.
  7. Ha jangan tak tahu tidur lambat juga adalah punca kepada berlakunya pertumbuhan jerawat. Apabila tidur lambat, muka berminyak…tak caya cuba buat.
  8. Stress. Bab stress paling bahaya. Stress mengganggu hormon. Hormon yang tak stabil menggalakkan pertumbuhan jerawat.
  9. Kerap tukar-tukar produk kecantikan juga mengundang punca pembiakan jerawat. Kulit menjadi radang akibat tersalah guna produk. Biasa kan wanita ni, kalau cuba satu tak berkesan dia dah tukar dah. Kerap tukar sekali muka rentung terbakar.
  10. Resdung juga salah satu punca berlakunya jerawat. Ada orang resdung jerawatnya keluar dibelakang badan. Ada yang resdung jerawatnya keluar dimuka.

Atasi jerawat secara alami

Jerawat boleh diatasi secara alami @ semulajadi. Tumbuh-tumbuhan merupakan meditasi jerawat yang paling berkesan. Jom kita rawat jerawat secara alami.

1. Bearberry
meringankan, mengurangkan keradangan dan melegakan kulit muka
2. Soybean
 mencerah, melembutkan, melembap dan kurangkan tompok
3. Skullcap
 meringankan, mengurangkan keradangan dengan flavonoid
4. Beech Tree
 meringankan, meningkatkan proses semulajadi dan melegakan kulit
5. Strawberry Begonia
mencerahkan pigmentasi
6. Mulberry
mencegahkan kerosakan dari sinaran matahari dan melembapkan
7. Peony
mencerahkan, melembapkan dan kurangkan radang.
8. Rosemarry
 mengetatkan, merangsang keanjalan kulit dan legakan keradangan.
9. Aloe Vera
melegakan, melembapkan dan keradangan
10. Mountain Arnica
 mengurangkan keradangan dengan flavones
11. Cat’s Claw
menegangkan dan menyegarkan dengan cotechin
12. Kudzu Leaf & Roots
 menegangkan dan kurangkan keradangan drnha isoflovanes
13. Linden
menyuburkan dan hidrasi hingga ke dalam kulit
14. Marshmallow
melembabkan dengan tanin
15. Seaweed
 mengeluarkan, memelihara dan menegangkan kulit
16. Green Algae
menyahtoksin dan melembapkan kulit

Mana nak perolehi sumber botani ini untuk atasi jerawat secara alami

 

atasi jerawat secara alami

Semua sumber ini boleh diperolehi dalam Nutriwhite Shaklee. Nutriwhite Shaklee mengandungi gabungan 16 tumbuhan botani yang unik ini untuk selesaikan permasalahan kulit berjerawat dan kepelbagaian permasalahan kulit. Set Nutriwhite direka khas untu wanita asia. Bebas bahan kimia dan mempunyai ujian secara klinikal terhadap produk. Herba botani yang digunakan sepenuhnya dari sumber alam.

 

atasi jerawat secara alami

Atasi jerawat secara alami

Semoga perkongsian ini bermanfaat kepada anda. Jika anda mempunyai sebarang masalah kesihatan dan kecantikan anda boleh segera menghubungi saya. Jadilah sebahagian daripada ahli kami yang berdaftar secara sah.

Nur Azura SID 1211475

Trusted Shaklee Indepandent Distributor

Hubungi : 011-10753394

Pengedar sah Shaklee Pekan

Rakan Kecantikan Anda

Disclaimer: This website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. If you require any medical related advice, contact your physician promptly. Information at this Web is exclusively of a general reference nature. Do not disregard medical advice or delay treatment as a result of accessing information at this site.

Penafian: Laman web ini tidak bertujuan untuk menggantikan nasihat profesional, diagnosis, atau rawatan oleh pakar perubatan berlesen. Jika anda memerlukan sebarang nasihat berkaitan perubatan, hubungi doktor anda dengan segera. Maklumat di Web adalah semata-mata bersifat rujukan umum. Jangan mengabaikan nasihat perubatan atau kelewatan rawatan akibat daripada mengakses maklumat di laman web ini.

5 thoughts on “Tips atasi jerawat secara alami

    1. azuraredhuan says:

      Muka kak anah licin dah

  1. hamizah says:

    kita pun tak suka jerawat…bila BENDERA MERAH selalu sangat naik yang kecik-kecik…heheh

    1. azuraredhuan says:

      Nampak jerawat rasa nak panggil bomba

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge